čtvrtek 10. března 2011

Zmena trhu, zmena trade mgmt

Zda se, ze jsem po relativne dlouhe dobe opet ziskal namet k premysleni a testovani. Financnici vydali eBook o futures trzich, ktery strucne charakterizuje jednotlive obchodovatelne trhy. Je ciste muj problem, ze jsem dosud nebyl schopen si takovy pruzkum udelat sam a slepe jsem se snazil backtestovat/paper tradovat indexy (hlavne TF, ale v zacatcich i YM). Teprve ted, kdyz jsem v knize a pote samozrejme i nazivo videl jine trhy a vyzkousel jsem na ne aplikovat svuj obchodni system, vidim, jak dlouho a zrejme zbytecne jsem se pokousel v uvozovkach "nacpat kostku do kulateho otvoru". Indexy a specialne TF je relativne nedobre citelny trh, ktery ma tendence nedodrzovat support/resistance urovne, po prurazech se casto vraci a vubec se alespon me hure "cte".
Vzal jsem tedy svuj system, odstranil z nej ruzne vychytavky, ktere jsem aplikoval na indexy, a de facto v ciste podobe jej pouzil na kukurici (ZC) 3min a nestacil jsem se divit. Trh je nadherne citelny, krasne dodrzuje jak trendlines, kanaly, tak i SR urovne, proste nadhera.
Dale jsem po backtestech jak na Russelu, tak na Corn zjistil, ze trade management a la Ross ma v dlouhodobem pohledu horsi vysledky, nez all-in/all-out tedy vstup i vystup cele pozice najednou. Pokud pouzijeme Rossuv system, dosahneme vyrazne lepsiho win %, ale za cenu vyrazne nizsiho Avg Win, Avg trade a Risk-Reward Ratio. Podle mych testu na TF dava Rossuv trade mgmt uspesnost 74%, ale RRR je zhruba 1,5:1. Pokud pouzijeme taktiku all-in/all-out, klesne uspesnost na cca 54%, ale RRR se dostane na prijemnych 3:1. V celkovem vysledku je pak ziskovost all-in/all-out vetsi o cca 30%, coz je velmi vysoke cislo!
Nicmene, jak rika Ross, graf je graf, protoze je to graf - tedy vstupni signaly TLOC budou platit na 3min kukurici stejne jako platily na 1min Russelu. Dokonce se ukazuje, ze kukurice se bude dat obchodovat s mensim stop lossem, nez Russell, prestoze mam trojnasobny timeframe. Plan na dalsi obdobi tedy je:
  • dokoncit backtest kukurice 3min, abych ziskal informace o obchodnim systemu, zejmena win% a RRR
  • vedle toho papertrading kukurice, at mam trh "nakoukany"
  • jakmile vysledky na demu budou odpovidat backtestu alespon ze 3/4 (win % staci, SL a PT budu pouzivat fixni podle vysledku MAE/MFE analyzy), pujdu live
Na zaver heslo, ktere se sice na financniku hlasa, ale musel jsem si ho objevit sam:
RRR nenahradis  ;)

1 komentář: