pátek 22. dubna 2011

Prvni (nesmele) krucky live

Jak jsem uz naznacil v predchozim postu, po navratu k Russellu a dalsich par tydnech paper tradingu, kdy jsem  si jen potvrdil, ze muj system funguje a znova jsem se do nej dostal, jsem se rozhodl zacit live. Ucet mam zalozeny a fundovany uz od zari - mohl jsem tedy zacit prakticky okamzite.
Protoze muj trade management vyzaduje mnoho ruzneho posouvani a trailovani, ruzne urovne profit targetu atd. - a protoze kdyz jsem to delal rucne, casto jsem delal chyby - potreboval jsem vyuzivat ATM "ficuru", kterou nabizi Ninja Trader. Prakticky jde o sadu pravidel, jak se ma pozice po otevreni obchodu chovat. Tedy:
  • nastaveni zakladnich stop loss a profit target objednavek - v mem pripade pro kazdy kontrakt zvlaste
  • nastaveni posunu SL pred dosazenim prvniho targetu
  • trailovani SL po dosazeni prvniho targetu
  • posun SL na break-even
Toto vsechno tvori znacnou cast meho edge. Bohuzel free verze Ninja Tradera tuto vlastnost neobsahuje, takze jsem musel zakoupit (prozatim 3-mesicni) predplatne na plnou verzi NT.

Ovsem z meho pohledu dulezitejsi vec, nez tyhle technicke zalezitosti, o kterou bych se rad podelil jsou me prvni zive obchody. Pred prvnim obchodem, kdyz uz jsem mel v platforme nastaven zivy ucet jsem byl vcelku nervozni. Dalo by se to prirovnat ke zkousce na VS - i kdyz nejsem zadny tremista. Jak se zacal rysovat muj vstupni pattern, nervozita me celkem presla a bezchybne jsem vstoupil - o zbytek se postarala moje ATM strategie. Vysledek: break-even, coz v mem pripade znamena +80$. Rekl jsem si, ze na prvni den live mi to staci a dalsi deni jsem uz jen pozoroval. Nabidly se dalsi 2 vstupni signaly, ktere by celkem vynesly cca 400$.
Ale jak jsem rekl, je treba zacinat pomalu, postupne se rozkoukat, osahat si to a hlavne si zvyknout na zvyseny adrenalin.
Druhy den trh zdaleka neoplyval tolika moznostmi pro vstupy. Celkove jsem opet realizoval pouze jeden obchod za -60$, ale povazuji ho opet za velmi poucny - prvni live ztratu jsem nesl velmi dobre. Nic hrozneho se mi nehonilo hlavou a obchod byl podle planu, tedy opet spokojenost.
Treti den jsem hned na zacatku seance promeskal jeden vstup, ktery by byl +250$ a realizoval jeden obchod (podle planu) za +20$ :)
No a protoze to byl den pred svatkem, kdy je obecne trh pomerne liny, dale jsem neobchodoval.

A ted k nejakemu zhodnoceni: celkova financni bilance +40$ neni vubec dulezita, i kdyz mi spadl urcity kamen ze srdce, ze ze zacatku nachytam nekolik SL. Mnohem dulezitejsi z meho pohledu je, ze prozatim celim dobre psychyckym tlakum a nervozite, nevstupuji mimo plan, nepanikarim i kdyz jde obchod do ztraty a jakmile jsem v obchode, drzim se planu. Co mi prozatim dela trochu potiz je prekonat strach ze vstupu do obchodu, i kdyz mam vstupni signal a nevidim zadny duvod, proc nevstoupit. Toto jsem ale zazil i na paperu, kdyz jsem s nim v rijnu zacinal a po kratke dobe se mi to povedlo prekonat.
Prozatim tedy prevlada mirny optimismus :)

Žádné komentáře:

Okomentovat