středa 9. února 2011

Uplne zacatky

Uz od doby, kdy jsem opustil skolu a nastoupil do zamestnani, jsem ne-prilis-intenzivne sbiral informace, jak zhodnotit pripadne nadbytecne finance. Pres sporici ucty a terminovane vklady jsem se dostal k podilovym fondum, ktere se mi zalibily hlavne pro svou casovou nenarocnost a zarovne relativne slusny potencial zhodnoceni ve srovnani prave s vyse zminenymi konvencnimi zpusoby. Samozrejme jsem si vubec nepripoustel rizika, ktera s fondy souvisi. Vlozil jsem tedy na sve tehdejsi moznosti nemaly peniz do akciovych fondu, ale co cert nechtel, bylo to tesne pred vypuknutim hypotecni krize v USA, a moje ztrata tehdy cinila temer 70% vlozeneho kapitalu. Trochu drahy zpusob, jak pochopit, ze tudy cesta nevede ;)

Zhruba v te dobe jsem na nejake webove diskusi nasel odkaz na server financnik.cz, ktery zcela zmenil muj pohled na to, co je a co neni na financnich trzich realne. Samozrejme me jako asi kazdeho, kdo si procetl komoditni manual pro zacatecniky, komoditni futures naprosto nadchly. Mel jsem obdobi, kdy jsem si rano vytiskl popisy indikatoru a par grafu kukurice a cestou do prace v autobusu studoval a pak ve volnych chvilich premyslel nad tim, jak skloubit par indikatoru v nejaky - jak jsem veril extremne profitabilni - obchodni system, ktery jeste nikdo prede mnou nevymyslel :)

Toto obdobi nicmene vysumelo tak nejak do ztracena, protoze jsem byl prilis vytizen v praci, nez abych se mohl nejak realneji venovat tradingu. A bylo to prave me zamestnani, ktere me donutilo zacit o tradingu vice premyslet jako o potencialnim novem zamestnani, i kdyz v pravem slova smyslu o zamestnani nejde. Muj tehdejsi chlebodarce mel cim dal vetsi naroky a me prestal zbyvat cas na cokoliv. Zamestnavatele jsem tedy zmenil a zacal se tradingu venovat konzistentneji - tim mam na mysli studium, ne jeste obchodovani.

Žádné komentáře:

Okomentovat