čtvrtek 10. února 2011

Prituhuje, neboli vzdelavani

Jeste nez se pustim do samotneho tematu, mozna pro ctenare ne-zcela-nezajimava informace, proc vlastne zacinam blog o tradingu takovou historii. Je to z jedineho duvodu: myslim, ze kazdy potencialni trader si musi k tradingu najit svoji cestu, ale pokud bude schopen poucit se z chyb nekoho jinneho, dostava vlastne zadarmo skoleni, ktere nekdo jiny musel zaplatit (at uz vlastnim casem, usilim, penezi nebo kombinaci predchozich). Takto pouceny clovek pak nemusi po vzoru Cimrmana skoncit jako pionyr slepych ulicek, ale vydat se rovnou tou cestou, kde je nejvetsi pravdepodobnost, ze vede k cili - profitabilnimu tradingu.
Zpet k tematu.
Po relativne kratkem obdobi, kdy jsem bez predchozi znalosti a zkusenosti s obchodovanim zkousel programovat automatizovane obchodni strategie (AOS) na forexu na platfrome MetaTrader (vsechny zustaly ve stadiu neuspesneho backtestu), jsem pochopil, ze budu muset zainvestovat nejaky peniz do vzdelani. Poridil jsem tedy nejake knihy, namatkou Larry Williams: Dlouhodoba tajemstvi kratkodobych obchodu & Jak jsem vydelal za rok milion dolaru obchodovanim komodit, Alexander Elder: Trading for living a pak knihu od autoru financnik.cz Jak se stat intradennim financnikem.
I po precteni knih, a v te dobe uz pravidelnym procitanim clanku na financniku, jsem mel v hlave zmatek, kterym smerem se vydat, ale nejvice se mi zalibily opcni strategie - zejmena z duvodu velmi mechanickeho obchodovani (tj. velmi maly prostor pro kreativitu) ale hlavne z duvodu naproste casove nenarocnosti. Absolvoval jsem tedy kurz pro zacinajici opcni obchodniky a provedl relativne rozsahly backtest nekolika iron condor strategii. Vysledky byly velmi dobre - i v roce krize (2008) by byly obe strategie, ktere jsem si nakonec vybral, ziskove. Konzervativni strategie dava v prumeru 20% rocne a agresivnejsi kolem 40% ovsem za cenu vetsich drawdownu.
Zalozil jsem si tedy demo ucet a zacal papertradovat a i na demu jsem dosahoval pomerne peknych vysledku. Ale uvedomil jsem si take jednu pomerne zasadni vec: pro to, aby me opcni strategie uzivily a abych tedy mohl opustit svou praci, bych musel obchodovat s kapitalem minimalne 2mil CZK a to je castka, na kterou bych se pouze s pomoci techto strategii dostal cca za 10let pri predpokladane pocatecni velikosti meho obchodniho uctu.
Zacal jsem tedy uvazovat, jak nasbirat dostatecne mnozstvi prostredku pro tento ucel a tak jsem dospel az k intradennimu obchodovani.
O tom ale zase priste..

Žádné komentáře:

Okomentovat